AKTUALNOŚCI - Archiwum listopad 2009
ADEWNOTWY DZIEŃ SKUPIENIA - 4 grudnia
2009-11-27 14:37:08
UWAGA RODZICE – WYWIADÓWKA – 1 grudnia
Rodziców uczniów klas I - III we
wtorek 1 grudnia br.
zapraszamy na wywiadówkę.
W programie:
1800 – spotkanie z
dyrektorem i konferencja
nt.Bunt jako wartość młodości (sala
teatralna)
1830– spotkanie z
wychowawcą
1900- 2000– konsultacje
dyrektor szkoły
2009-11-26 08:24:05
KRZYŻ MIEJSC PUBLICZNYCH ?-AUDYCJA-30 listopada
Czy w miejscach publicznych powinny być
krzyże ?
– o duchowej degradacji
europejskiej i polskiej cywilizacji
w poniedziałek 30 listopada od godz. 21.30
w Radio Rodzina na 92 fm będą rozmawiać
młodzież Liceum
Salezjańskiego we Wrocławiu
oraz ks. Jerzy Babiak. Zapraszamy
!
zapraszamy do dzielenia
się własnymi przemyśleniami
telefon: 71 322 20 22
e-mail: liceum-wroc@salezjanie.pl
sms: +48 608 51 41 56
gg: 17435500
2009-11-24 20:34:17
KÓŁKO TEATRALNE REAKTYWACJA – 24 listopada
Wszystkim zainteresowanych
zapraszamy na zajęcia
szkolnego Koła Teatralnego
jutro 24 listopada br.
o godz. 1600 do sali
teatralnej.
2009-11-23 15:18:22
KLASIFIKACJA OŁÓWKOWA KLAS III – 23 listopada
Zgodnie
z kalendarium na rok szkolny 2009/2010
do
poniedziałku 23 listopada br. trwa „klasyfikacja
ołówkowa”
uczniów
klas III za pierwszy semestr nauki.
Natomiast
do poniedziałku 7 grudnia br. zostaną
wysłane
do rodziców pisemne zagrożenia ocenami niedostatecznymi.
ks.Jerzy Babiak
dyrektor szkoły
2009-11-23 14:00:08
SZKOLNY WIECZÓR POEZJI ŚPIEWANEJ - 25 listopada
2009-11-20 14:38:38
DECOUPAGE i WARSZTATY ARTYSTYCZNE – 4 grudnia
Na
WARSZTATY ARTYSTYCZNE w piątek 4 grudnia
br.
w godzinach
popołudniowych wszystkich uczniów
zapraszają prof.
Ewa Jaroszuczk i prof. M.Szewczyk.
- warsztaty z malarstwa
- warsztaty z decoupage
- warsztaty z wykonywania witraży
Zgłoszenia i zapisy do 27 listopada u prof. Jaroszczuk,
bądź prof. Szewczyk.
2009-11-19 17:29:26
PRÓBNA MATURA Z OPERONEM 24-27 listopada
Zgodnie z kalendarium na
rok szkolny 2009/2010 w dniach
od 24 - 27 listopada br. odbędą się próbne
egzaminy maturalne.
Ich autorem jest wydawnictwo OPERON oraz Gazeta Wyborcza.
W tych dniach uczniów klas I i II będzie obowiązywał specjalny
plan lekcji. Maturzystom przypominamy o przyniesieniu dowodu
osobistego oraz zgodnych z procedurą pomocy. Egzaminy będą
odbywały się w module „sala teatralna”. Na każdy egzamin należy
przyjść z co najmniej pół godzinnym wyprzedzeniem.
Plan egzaminów:
24 listopada - wtorek: język polski w zakresie podstawowym, godz. 9.00
25 listopada – środa: matematyka w zakresie podstawowym, godz. 9.00
26 listopada – czwartek: języki obcew zakresie podstawowym, godz. 9.00
27 listopada – piątek: z przedmiotów
do wyboru w zakresie podstawowym
i rozszerzonym, godz. 9.00
ks. Jerzy Babiak
dyrektor szkoły
2009-11-17 16:54:28
STYPEDNIUM PREMIERA dla R.Łabika - 30 listopada
Rafałowi Łabikowi, uczniowi klasy II b
serdecznie gratulujemy
otrzymanego wyróżnienia
i stypendium.
dyrektor szkoły
2009-11-16 11:53:24
LIGA NAUKI – ETYKIETY SPOŻYWCZE – 30 listopada
2009-11-16 11:22:58
SZKOLENIA STEP BY STEP – 16 listopada
W poniedziałek 16
listopada br. na 6 godzinie lekcyjnej w sali teatralnej klasy I i II wezmą udział w spotkaniu z przedstawicielem Młodzieżowego Centrum Informacji i Rozwoju STEP BY STEP, który przedstawi
dofinansowaną w 100 % przez UE ofertę szkoleń. Aby wziąć w nich udział wystarczy
zebrać grupę 8 osób i zadecydować o rodzaju szkolenia. Zadecyduj już dziś w
jakim szkoleniu chcesz wziąć udział. Oto ich propozycje:
* Podstawy obsługi
programów użytkowych
* Tworzenie stron WWW
* Dziennikarstwo
internetowe
* Prezentacje
multimedialne
* Komunikacja interpersonalna
* Autoprezentacja
* Zarządzanie czasem
* Motywacja
* Trening asertywności
* Odkrywanie
predyspozycji zawodowych
* Umiejętność
podejmowania decyzji
* Radzenie sobie ze
stresem
* Praca zespołowa
2009-11-13 19:05:14
LIST OD MARY – NASZA POMOC TRWA
We wtorek 10 listopada br. otrzymaliśmy emaila od pracującego
misjonarza ks.
Piotra Wojnarowskiego. Odpowiadając
nasza szkoła już od przeszło roku pełni finansową
Ta zaledwie kilkunastoletnia dziewczyny w
wyniku
dotkliwie poparzona. Aktualnie leczy się w
położonej
od jej rodzinnego domu Accrze co możliwe
pieniędzy. Nasze co piątkowe zbiórki
dla niej realna szansą
powrotu do
normalności.
z listem Mary oraz dokładnym
rozliczeniem
minionych wakacji.
Bandaż |
4 |
|
Podroż |
26 |
|
Szpital |
3,5 |
|
Szpital |
4 |
|
Podroż |
26 |
|
Szpital |
50 |
|
Szpital |
50 |
|
Leki |
24 |
|
Leki |
19,6 |
|
Leki |
6,3 |
|
Leki |
2 |
|
Leki |
5 |
|
Leki |
111,61 |
|
Zabieg |
200 |
|
jedzenie,
inne |
80 |
|
|
|
|
TOTAL |
612,01 |
|
|
|
|
wymiana
300 Euro x 2,04 = GHc 612 |
2009-11-12 23:52:50
DO TEATRU - PRZYJAZNE DUSZE - 5 grudnia
Profesor Ewa
Jaroszczuk poleca i zaprasza na spektakl
pt. "Przyjazne
dusze". Wspólne wyjście
do Wrocławskiego
Teatru Komedia odbędzie
się w sobotę 5 grudnia. Rozpoczęcie
przedstawienia godz.2000 Bilet ulgowy w cenie 40 zł.
Zapisy
2009-11-12 19:17:59
PATRIOTYZM MŁODZIEŻY - AUDYCJA - 16 listopada
Czy patriotyzm młodego pokolenia Polaków zachowa
naszą narodową tożsamość ?
16 listopada od godz. 21.30 w Radio Rodzina
na 92 fm
będą rozmawiać
młodzież
Liceum Salezjańskiego we Wrocławiu oraz
ks. Jerzy Babiak. Zapraszam !
audycja ma charakter interaktywny
zapraszamy do dzwonienia i wysyłania sms-ów
telefon do Radia Rodzina: 71 322 20 22
sms: 608 51 41 56
2009-11-12 12:17:37
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI - 11 XI - DNI WOLNE
GAZETKĘ Z OKAZJI UROCZYSTOŚCI WYKONAŁY KASIA GIEŁDA i AGATA MATRAS
Uroczysta Akademia z okazji Uroczystości Odzyskania Niepodległości
przygotowana przez
klasę I a odbędzie się we czwartek 19 listopada
o godz. 1200 w sali teatralnej. W tym dniu, zgodnie z programem
rocznym,
Dni 9-11
listopada br. są dniami wolnymi od zajęć szkolnych.
(9 listopada-odpracowany 26 września, 10-listopada będzie odpracowany
20 marca 2010 r.,
11
listopada-ustawowo wolny).
W tych dniach
sekretariat szkoły jest nieczynny.
dyrektor szkoły
2009-11-06 22:40:50
KURS PRAWA JAZDY-ROZPOCZĘCIE JUŻ 23 listopda
ZAPISY ODBYWAJĄ SIĘ NA PIERWSZYM SPOTKANIU
2009-11-05 12:00:27
FSM DLA CHŁOPCÓW - ZAPRASZAMY 13-15 listopada
CHŁOPCÓW ZAPRASZAMY NA WYJAZD DO PIESZYC W DNIACH 13-15 LISTOPADA.BLIŻSZE INFORMACJE U KL.SŁAWKA LUB KS. DYREKTORA.
2009-11-05 11:08:40
WYRÓWNAJ - III KLASY GIMNAZJUM - PROGRAM
PROGRAMY KURSU Z POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW
1.Praca z tekstami
diagnozującymi wiedzę i umiejętności na poziomie podstawowym i rozszerzonym
związane z programem nauczania w gimnazjum i przydatne w dalszej, owocnej
edukacji.
2.Kształcenie sprawności
językowych poprzez ćwiczenia w pisaniu, najczęściej powiązane z tekstem
literackim.
3.Doskonalenie różnych form
wypowiedzi, dzięki przypomnieniu ich cech charakterystycznych, ze szczególnym
uwzględnieniem pism użytkowych, np. podania, ogłoszenia, zawiadomienia,
zaproszenia, reklamy, życiorysu, sprawozdania, listu, życzeń z różnych okazji.
4.Ćwiczenie streszczania,
charakteryzowania postaci, pisania opowiadań i rozprawek na zadany temat.
5.Wykonywanie ćwiczeń
pomocniczych: słownikowych, frazeologicznych, syntaktycznych, kompozycyjnych (w
układaniu planów dekompozycyjnych i twórczych), wspólne redagowanie tekstów.
6.Kształcenie umiejętności
dostrzegania i poprawiania różnych rodzajów błędów językowych i stylistycznych
na podanych przykładach.
7.Utrwalanie znajomości pojęć z
teorii literatury (np. środki stylistyczne) i nauki o języku (np.: rodzaje
stylów, znaczenie wyrazów) oraz poprawności w zapisie.
Rozkład poszczególnych zagadnień w czasie będzie zależeć
od poziomu wiedzy i umiejętności uczestników kursu.
• ćwiczenie rozumienia i interpretowania różnych tekstów
kultury,
• tworzenie własnych wypowiedzi uwzględniających
standardy wymagań egzaminacyjnych z zakresu języka polskiego.
(liczby wymierne i niewymierne,
ułamki i operowanie ułamkami, pierwiastki, usuwanie niewymierności z
mianownika, zapis dziesiętny, notacja wykładnicza, przybliżenia liczb,
zaokrąglenia liczb, oś liczbowa, procenty, potęgi)
2. Operowanie wyrażeniami
algebraicznymi – 8 godzin
(symbole, wyrażenie
algebraiczne, wartość liczbowa wyrażenia algebraicznego, jednomian, suma
algebraiczna, przekształcanie wyrażeń algebraicznych – dodawanie, odejmowanie,
mnożenie, wyciąganie wspólnego czynnika przed nawias, przekształcanie wzorów,
wyznaczanie wskazanej wielkości ze wzorów, wzory skróconego mnożenia)
3. Rozwiązywanie równań,
nierówności oraz układów równań pierwszego stopnia – 8 godzin
(liczby spełniające równanie,
zbiór rozwiązań równania i nierówności, równania i nierówności równoważne i
przekształcanie równań i nierówności, równanie sprzeczne, tożsamości,
proporcje)
4. Geometria w układzie
współrzędnych i przekształcenia
geometryczne – 4 godziny
(układ współrzędnych,
współrzędne punktu na płaszczyźnie, figury w układzie współrzędnych, oś
symetrii, środek symetrii, przekształcenia punktów w układzie współrzędnych za
pomocą symetrii, figury osiowosymetryczne, figury środkowosymetryczne, proste
konstrukcje geometryczne – połowienie odcinka i kąta, podział odcinka na zadaną
liczbę równych części)
5. Funkcje – 4 godziny
(pojecie funkcji, argumenty i
wartości funkcji, wzór funkcji, wykres funkcji, własności funkcji, dziedzina i
zbiór wartości funkcji, miejsca zerowe, wartości ekstremalne)
6. Planimetria – 6 godzin
(kąty, kąty utworzone przez
przecinające się proste, klasyfikacja wielokątów, klasyfikacja trójkątów, pola
i obwody wielokątów, twierdzenie Pitagorasa, okrąg wpisany w trójkąt, okrąg
opisany na trójkącie, długość okręgu, pole koła, pole wycinka koła, styczna do
okręgu, twierdzenia Talesa, figury podobne, cechy podobieństwa, figury
przystające, cechy przystawania)
7. Stereometria – 4 godziny
(wielościany, graniastosłupy i
ostrosłupy, klasyfikacja graniastosłupów i ostrosłupów, pola powierzchni brył,
objętości graniastosłupów i ostrosłupów, kula, sfera, walec, stożek, pola
powierzchni i objętości brył obrotowych)
• rozumienie pojęć matematycznych i reguł operowania
nimi,
• rozwijanie sprawności obliczeniowych, w tym rachowania
w pamięci,
• rozumienie treści zadań i umiejętność zapisywania ich w
języku matematyki,
• dostrzeganie podobieństw i związków w rozwiązywanych
zadaniach,
• procedury rozwiązywania zadań.
FIZYKA Igr.sobota9.00, IIgr.sobota11.00, IIIgr.czwartek17.00
(wielkości fizyczne, jednostki wielkości
fizycznych, wektory)
2. Ruch – 5 godzin
(pojęcie ruchu, opis ruchu
jednostajnego prostoliniowego, przemieszczenie, prędkość, ruch zmienny
prostoliniowy, ruch jednostajnie przyspieszony prostoliniowy, ruch jednostajnie
opóźniony prostoliniowy, wykresy ruchów)
3. Oddziaływania. Siły – 5
godzin
(przypomnienie wiadomości o
siłach, siła grawitacyjna, tarcie, opory ruchu, zasady dynamiki Newtona,
swobodne spadanie ciał, pęd ciała, zasada zachowania pędu, układ inercjalny i
nieinercjalny, siła bezwładności)
4. Praca mechaniczna, energia i
moc – 4 godziny
(praca mechaniczna i moc,
energia potencjalna ciężkości, energia potencjalna sprężystości, energia
kinetyczna, przemiany energii mechanicznej)
5.Wymiana ciepła - 5 godzin
(energia wewnętrzna, pierwsza
zasada termodynamiki, wymiana ciepła podczas zachowania stanu skupienia,
wymiana ciepła podczas zmiany stanu skupienia, bilans cieplny i przekazywanie
ciepła, wstęp do termodynamiki)
6. Elektrostatyka – 4 godziny
(elektryzowanie ciał,
oddziaływanie ciał naelektryzowanych, pole elektryczne, przewodniki i
izolatory, napięcie elektryczne, pojęcie kondensatorów)
7. Prąd elektryczny – 5 godzin
(prąd elektryczny, natężenie
prądu i napięcie elektryczne, prawa Kirchhoffa, praca i moc prądu, prawo Ohma i
opór przewodnika, szeregowe i równoległe łączenie oporów)
8. Elektromagnetyzm – 5 godzin
(pole magnetyczne magnesu, pole
magnetyczne prądu, doświadczenie Oersteda, działanie pola magnetycznego na
przewodnik z prądem i cząstkę, wzbudzanie prądu indukcyjnego, prąd przemienny,
przesyłanie energii elektrycznej, transformatory, fale elektromagnetyczne,
właściwości fal elektromagnetycznych)
9. Optyka – 5 godzin
(rozchodzenie się światła,
odbicie światła, zwierciadła płaskie, zwierciadła kuliste, konstrukcja obrazów
w zwierciadłach kulistych, załamanie światła, prawo załamania światła,
przejście światła przez pryzmat, soczewki i ich właściwości, konstrukcyjne
wykreślanie obrazów w soczewkach, przyrządy optyczne)
• przekształcanie wzorów fizycznych;
• przekształcanie jednostek;
• odczytywanie danych z wykresu i odwrotnie , tworzenie
wykresów na podstawie danych;
• schemat rozwiązywania zadań;
Zastrzega się możliwość innego
rozkładu zagadnień w czasie w zależności od poziomu wiedzy i umiejętności
uczestników kursu.
JĘZYK ANGIELSKI wtorek 16.15
1. Rozumienie i odbiór tekstu
słuchanego: zadania wielokrotnego wyboru, testy typu „prawda – fałsz”, zadania
na dobieranie oraz zadania otwarte polegające na uzupełnianiu zdań z luką.
2. Rozumienie i odbiór tekstu
czytanego: zadania polegające na określeniu głównej myśli tekstu poprzez zrozumienie sensu, określenie
intencji nadawcy oraz kontekstu sytuacyjnego oraz formułowanie odpowiedzi na
pytania otwarte bądź inne zadania związane z tekstem.
3. Rozwijanie umiejętności
językowych: poprawne reagowanie na różne sytuacje komunikacyjne, stosowanie
właściwych zwrotów oraz wyrażeń,
znajomość potrzebnego w tym celu słownictwa oraz form gramatyczno –
leksykalnych.
ZAKRES STRUKTUR
LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
1. Informacja: udzielanie i
uzyskiwanie informacji, opis postaci, miejsc , sytuacji, przekazywanie
informacji, porównywanie cech, przedmiotów etc.
2. Opinia: wyrażanie własnej opinii na różne tematy,
wyrażanie sprzeciwu bądź zgody, przedstawianie odmiennego punktu widzenia,
wyrażanie pewności, niepewności oraz stopnia znajomości przedmiotu.
3. Uczucia, życzenia,
preferencje: wyrażanie zainteresowania, zdziwienia, preferencji, dodawanie
otuchy etc.
4. Zachowanie społeczne,
interakcja, oraz obowiązek społeczny, przyzwolenie, rozkaz: sposoby zwracania
się do rozmówcy, dziękowanie, przepraszanie, składanie gratulacji oraz prośba o
zrobienie czegoś, propozycja, sugestia, zezwolenie, negacja etc.
Rozkład poszczególnych zagadnień
w czasie będzie zależeć od poziomu wiedzy i umiejętności uczestników kursu.
CHEMIA Igr.sobota9.00, IIgr.sobota 11.00, IIIgr.piątek16.00
1. Wewnętrzna budowa materii – 8
godzin
(układ okresowy pierwiastków
chemicznych, próby klasyfikacji pierwiastków , układ okresowy pierwiastków jako
źródło informacji o budowie atomu, pisanie wzorów sumarycznych związków na
podstawie wartościowości)
2. Reakcje chemiczne – 10 godzin
(pojęcie mola, pisanie równań
reakcji chemicznych, dobieranie współczynników w reakcjach chemicznych)
3. Woda i roztwory wodne-6
godzin
(rozpuszczalność substancji,
stężenie procentowe, przygotowywanie roztworów o określonym stężeniu)
4. Wodorotlenki, kwasy, sole – 10
godzin
(ustalanie nazw i wzorów
strukturalnych wodorotlenków i kwasów, tworzenie nazw soli na podstawie ich
wzorów sumarycznych, układanie wzorów soli na podstawie nazw)
5. Węgiel związkach organicznych
– 6 godzin
• sprawne posługiwanie się układem okresowym i
odczytywanie z niego niezbędnych informacji,
• pisanie reakcji chemicznych i dobieranie
współczynników,
• ustalanie nazw i
wzorów sumarycznych związków chemicznych,
• procedury rozwiązywania zadań chemicznych.
2009-11-05 10:24:13
WYJŚCIE DO OPERY – ZEMSTA NIETOPERZA
Wszystkich chętnych uczniów,
a także ich rodziny zapraszamy
w niedzielę 17 stycznia 2010 roku na wspólne
wyjście do opery
na spektakl pt. Zemsta
nietoperza Johanna Straussa.
Koszt biletów do 20 listopada tylko 52 zł (normalna
cena 70 zł)
Liczba biletów ograniczona do
15. Jeśli ktoś zdeklaruje się z rodzicami
można pieniądze można wpłacać "na raty". Ponieważ
opera ta grana
jest tylko raz w roku tylko
przez tydzień, więc naprawdę jest to jedyna
okazja. Do tego opera ta jest bardzo sympatyczna i
śmieszna. Osobiście
polecam - prof. Ewa
Jaroszczuk.
2009-11-04 14:54:55
GAZETA WYBORCZA O NAS
W Gazecie Wyborczej z dnia 3 listopada br. możemy przeczytać
o zorganizowanym przez nasza
szkołę wykładzie prof. Jana Miodka.
Zapraszamy do lektury.
2009-11-03 08:17:06
DON BOCO PRO-LIVE POCZĄTEK W NASZEJ SZKOLE
szukaMY chętnych do
działania w szkolnym kole
DON BOSCO PRO-LIFE
Warunkiem
przynależności jest:
osobista
deklaracja i postawa pro-life od „
poczęcia do naturalnej śmierci”
oraz wpisanie
się na szkolną listę obrońców życia
* upowszechnienie
w szkole postawy poszanowania każdego życia ludzkiego
* inspirowanie i
podejmowanie dialogu z tymi, którzy przeciwni są
prawnej ochronie
życia dziecka
poczętego
* kształtowanie
postaw odpowiedzialnego rodzicielstwa
* upowszechnianie
prawdy o skutkach metody in vitro, aborcji,
eutanazji, pornografii
warto zobaczyć: Polska Federacja Obrońców Życia
Ghana 2009
2009-11-01 12:26:17
JAKI JEST SZKOLNY WYNIK WSKAŹNIKA BMI ?
W piątek 30 października br. z okazji
Szkolnego Dnia Zdrowia w naszej szkole wyliczono wskaźniki BMI.
kobiety: 21, 83
mężczyźni: 22,60
Klasyfikacja otyłości (WHO)
Klasyfikacja
otyłości (WHO) |
BMI (kg/m2) |
prawidłowa
masa ciała |
18,5 - 24,9 |
nadwaga |
powyżej i
równy 25 |
nadwaga bez
otyłości |
25 - 29,9 |
stopień I
otyłości |
30 - 34,9 |
stopień II
otyłości |
35 - 39,9 |
stopień III
otyłości (ekstremalna) |
powyżej i
równy 40 |
Wynik BMI nie będzie do końca wiarygodny jeżeli:
• jesteś w ciąży
• jesteś sportowcem
• jeszcze rośniesz
• jesteś osobą, u której
trudno dokonać dokładnych pomiarów wzrostu
prof. Magdalena Szewczyk
prof. Szewczyk i nasza wspaniała "ekipa pomiarowa" z kl. II b
2009-11-01 11:27:01
ARCHIWUM
sierpień 2017
czerwiec 2017
maj 2017
kwiecień 2017
marzec 2017
luty 2017
styczeń 2017
grudzień 2016
listopad 2016
październik 2016
wrzesień 2016
rok 2015/2016
rok 2014/2015
rok 2013/2014
rok 2012/2013
rok 2011/2012
rok 2010/2011
rok 2009/2010
rok 2008/2009
rok 2007/2008
NAJNOWSZE GALERIE
DZIEŃ CZYTANIA BIBLII
OTWARTE DRZWI
AKCJA - SZPIK
DĄB KATYŃSKI
WYCIECZKA - RUDAWY