AKTUALNOŚCI - Archiwum listopad 2009

ADEWNOTWY DZIEŃ SKUPIENIA - 4 grudnia



2009-11-27 14:37:08

UWAGA RODZICE – WYWIADÓWKA – 1 grudnia

Rodziców uczniów klas I - III we wtorek 1 grudnia br.
zapraszamy na wywiadówkę.

W programie:
1800 – spotkanie z dyrektorem i konferencja
          nt.Bunt jako wartość młodości (sala teatralna)
1830– spotkanie z wychowawcą
1900- 2000– konsultacje

                        ks. Jerzy Babiak
                                                      dyrektor szkoły


2009-11-26 08:24:05

KRZYŻ MIEJSC PUBLICZNYCH ?-AUDYCJA-30 listopada

Czy w miejscach publicznych powinny być krzyże ?
– o duchowej degradacji europejskiej i polskiej cywilizacji
w poniedziałek 30 listopada od godz. 21.30
w Radio Rodzina na 92 fm będą rozmawiać
młodzież Liceum Salezjańskiego we Wrocławiu
oraz ks. Jerzy Babiak. Zapraszamy !

 

zapraszamy do dzielenia się własnymi przemyśleniami
telefon: 71 322 20 22
e-mail: liceum-wroc@salezjanie.pl
sms: +48 608 51 41 56
gg: 17435500


2009-11-24 20:34:17

KÓŁKO TEATRALNE REAKTYWACJA – 24 listopada

Wszystkim zainteresowanych zapraszamy na zajęcia
szkolnego Koła Teatralnego jutro 24 listopada br.  
o godz. 1600 do sali teatralnej.


2009-11-23 15:18:22

KLASIFIKACJA OŁÓWKOWA KLAS III – 23 listopada

Zgodnie z kalendarium na rok szkolny 2009/2010
do poniedziałku 23 listopada br. trwa „klasyfikacja ołówkowa” 
uczniów klas III za pierwszy semestr nauki.
Natomiast do poniedziałku 7 grudnia br. zostaną
wysłane do rodziców pisemne zagrożenia ocenami niedostatecznymi.

                                                ks.Jerzy Babiak
                                                                        dyrektor szkoły   


2009-11-23 14:00:08

SZKOLNY WIECZÓR POEZJI ŚPIEWANEJ - 25 listopada



2009-11-20 14:38:38

DECOUPAGE i WARSZTATY ARTYSTYCZNE – 4 grudnia

Na WARSZTATY ARTYSTYCZNE  w piątek 4 grudnia br.
w godzinach popołudniowych wszystkich uczniów  
zapraszają  prof. Ewa Jaroszuczk i prof. M.Szewczyk.

W programie:
- warsztaty z malarstwa
- warsztaty z decoupage
- warsztaty z wykonywania witraży

Zgłoszenia i zapisy  do 27 listopada u prof. Jaroszczuk, 
bądź prof. Szewczyk.







2009-11-19 17:29:26

PRÓBNA MATURA Z OPERONEM 24-27 listopada

Zgodnie z  kalendarium na rok szkolny 2009/2010 w dniach
od  24 - 27 listopada br. odbędą się  próbne egzaminy maturalne.
Ich autorem jest wydawnictwo OPERON oraz Gazeta Wyborcza.
W tych dniach uczniów klas I i II będzie obowiązywał specjalny
plan lekcji. Maturzystom przypominamy o przyniesieniu dowodu
osobistego oraz zgodnych z procedurą pomocy. Egzaminy będą
odbywały się w module „sala teatralna”. Na każdy egzamin należy
przyjść z co najmniej pół godzinnym wyprzedzeniem.

 
Plan egzaminów:  

24 listopada -  wtorek: język polski w zakresie podstawowym, godz. 9.00
25 listopada – środa:  matematyka w zakresie podstawowym, godz. 9.00
26 listopada – czwartek: języki obcew zakresie podstawowym, godz. 9.00
27 listopada – piątek: z przedmiotów do wyboru w zakresie podstawowym
                         i rozszerzonym, godz. 9.00

ks. Jerzy Babiak
                dyrektor szkoły


2009-11-17 16:54:28

STYPEDNIUM PREMIERA dla R.Łabika - 30 listopada

Rafałowi Łabikowi, uczniowi klasy II b
serdecznie gratulujemy
otrzymanego wyróżnienia i stypendium.

   ks. Jerzy Babiak
    dyrektor szkoły   




2009-11-16 11:53:24

LIGA NAUKI – ETYKIETY SPOŻYWCZE – 30 listopada

 

2009-11-16 11:22:58

SZKOLENIA STEP BY STEP – 16 listopada

W poniedziałek 16 listopada br. na 6 godzinie lekcyjnej w sali teatralnej klasy I i II wezmą udział w spotkaniu z przedstawicielem Młodzieżowego Centrum Informacji i Rozwoju STEP BY STEP, który przedstawi dofinansowaną w 100 % przez UE ofertę szkoleń. Aby wziąć w nich udział wystarczy zebrać grupę 8 osób i zadecydować o rodzaju szkolenia. Zadecyduj już dziś w jakim szkoleniu chcesz wziąć udział. Oto ich propozycje:

    * Podstawy obsługi programów użytkowych
    * Tworzenie stron WWW
    * Dziennikarstwo internetowe
    * Prezentacje multimedialne
    * Komunikacja interpersonalna
    * Autoprezentacja
    * Zarządzanie czasem
    * Motywacja
    * Trening asertywności
    * Odkrywanie predyspozycji zawodowych
    * Umiejętność podejmowania decyzji
    * Radzenie sobie ze stresem
    * Praca zespołowa


2009-11-13 19:05:14

LIST OD MARY – NASZA POMOC TRWA

            

We wtorek 10 listopada br. otrzymaliśmy emaila od pracującego w Ghanie
misjonarza  ks. Piotra Wojnarowskiego. Odpowiadając na jego prośbę
nasza szkoła już od przeszło roku pełni  finansową   opiekę nad Mary.
Ta zaledwie kilkunastoletnia dziewczyny w wyniku pożaru chaty została
dotkliwie poparzona. Aktualnie leczy się w położonej przeszło 500 km 
od jej rodzinnego domu Accrze co możliwe jest tylko dzięki wysokiej sumie 
pieniędzy. Nasze co piątkowe  zbiórki
w czasie szkolnej Eucharystii stają się
dla niej realna szansą powrotu do normalności. Poniżej możemy zapoznać się
z listem Mary oraz dokładnym rozliczeniem 300 € przekazanym  w czasie
minionych wakacji. 

Bandaż

4

 

Podroż

26

 

Szpital

3,5

 

Szpital

4

 

Podroż

26

 

Szpital

50

 

Szpital

50

 

Leki

24

 

Leki

19,6

 

Leki

6,3

 

Leki

2

 

Leki

5

 

Leki

111,61

 

Zabieg

200

 

jedzenie, inne

80

 

 

 

 

TOTAL

612,01

 

 

 

 

wymiana 300 Euro x 2,04 = GHc 612

      


2009-11-12 23:52:50

DO TEATRU - PRZYJAZNE DUSZE - 5 grudnia

 

Profesor Ewa Jaroszczuk poleca i  zaprasza na spektakl
pt. "Przyjazne dusze". Wspólne wyjście do Wrocławskiego
Teatru Komedia odbędzie się w sobotę 5 grudnia. Rozpoczęcie
przedstawienia godz.2000 Bilet ulgowy w cenie 40 zł.
Zapisy tylko do 18 listopada.





2009-11-12 19:17:59

PATRIOTYZM MŁODZIEŻY - AUDYCJA - 16 listopada

Czy patriotyzm młodego pokolenia Polaków  zachowa
naszą narodową tożsamość ?
– o aktywności i obojętności młodzieży w trosce o Ojczyznę w poniedziałek
16 listopada od godz. 21.30 w Radio Rodzina na 92 fm
będą rozmawiać młodzież Liceum Salezjańskiego we Wrocławiu oraz
ks. Jerzy Babiak. Zapraszam !

 
audycja ma charakter interaktywny
zapraszamy do dzwonienia i wysyłania sms-ów

telefon do Radia Rodzina: 71 322 20 22
sms: 608 51 41 56

 


2009-11-12 12:17:37

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI - 11 XI - DNI WOLNE


 GAZETKĘ Z OKAZJI UROCZYSTOŚCI WYKONAŁY KASIA GIEŁDA i AGATA MATRAS

Uroczysta Akademia z okazji Uroczystości Odzyskania Niepodległości
przygotowana przez klasę I a odbędzie się we czwartek 19 listopada
o godz. 1200 w sali teatralnej. W tym dniu, zgodnie z programem
rocznym, przychodzimy w strojach galowych.

Dni 9-11 listopada br. są dniami wolnymi od zajęć szkolnych.  
(9 listopada-odpracowany 26 września, 10-listopada będzie odpracowany
20 marca 2010 r., 11 listopada-ustawowo wolny).

W tych dniach sekretariat szkoły jest nieczynny
.    

                                                                            ks. Jerzy Babiak
                                                                                               dyrektor szkoły 


2009-11-06 22:40:50

KURS PRAWA JAZDY-ROZPOCZĘCIE JUŻ 23 listopda


     ZAPISY ODBYWAJĄ SIĘ  NA PIERWSZYM SPOTKANIU


2009-11-05 12:00:27

FSM DLA CHŁOPCÓW - ZAPRASZAMY 13-15 listopada

CHŁOPCÓW ZAPRASZAMY NA WYJAZD DO PIESZYC W DNIACH 13-15 LISTOPADA.
BLIŻSZE INFORMACJE  U KL.SŁAWKA LUB KS. DYREKTORA.









2009-11-05 11:08:40

WYRÓWNAJ - III KLASY GIMNAZJUM - PROGRAM



PROGRAMY KURSU Z POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW

JĘZYK POLSKI Igr.piątek16.00, IIgr.czwartek16.00, IIIgr.środa16.00

1.Praca z tekstami diagnozującymi wiedzę i umiejętności na poziomie podstawowym i rozszerzonym związane z programem nauczania w gimnazjum i przydatne w dalszej, owocnej edukacji.

2.Kształcenie sprawności językowych poprzez ćwiczenia w pisaniu, najczęściej powiązane z tekstem literackim.

3.Doskonalenie różnych form wypowiedzi, dzięki przypomnieniu ich cech charakterystycznych, ze szczególnym uwzględnieniem pism użytkowych, np. podania, ogłoszenia, zawiadomienia, zaproszenia, reklamy, życiorysu, sprawozdania, listu, życzeń z różnych okazji.

4.Ćwiczenie streszczania, charakteryzowania postaci, pisania opowiadań i rozprawek na zadany temat.

5.Wykonywanie ćwiczeń pomocniczych: słownikowych, frazeologicznych, syntaktycznych, kompozycyjnych (w układaniu planów dekompozycyjnych i twórczych), wspólne redagowanie tekstów.

6.Kształcenie umiejętności dostrzegania i poprawiania różnych rodzajów błędów językowych i stylistycznych na podanych przykładach.

7.Utrwalanie znajomości pojęć z teorii literatury (np. środki stylistyczne) i nauki o języku (np.: rodzaje stylów, znaczenie wyrazów) oraz poprawności w zapisie.  
 

Rozkład poszczególnych zagadnień w czasie będzie zależeć od poziomu wiedzy i umiejętności uczestników kursu.

Na kursie szczególny nacisk zostanie położony na:

• ćwiczenie rozumienia i interpretowania różnych tekstów kultury,

• tworzenie własnych wypowiedzi uwzględniających standardy wymagań egzaminacyjnych z zakresu języka polskiego.
 


MATEMATYKA Igr.sobota9.00, IIgr.sobota11.00, IIIgr.piątek16.00

1. Liczby i operacje na liczbach – 6 godzin
(liczby wymierne i niewymierne, ułamki i operowanie ułamkami, pierwiastki, usuwanie niewymierności z mianownika, zapis dziesiętny, notacja wykładnicza, przybliżenia liczb, zaokrąglenia liczb, oś liczbowa, procenty, potęgi)

2. Operowanie wyrażeniami algebraicznymi – 8 godzin
(symbole, wyrażenie algebraiczne, wartość liczbowa wyrażenia algebraicznego, jednomian, suma algebraiczna, przekształcanie wyrażeń algebraicznych – dodawanie, odejmowanie, mnożenie, wyciąganie wspólnego czynnika przed nawias, przekształcanie wzorów, wyznaczanie wskazanej wielkości ze wzorów, wzory skróconego mnożenia)

3. Rozwiązywanie równań, nierówności oraz układów równań pierwszego stopnia – 8 godzin
(liczby spełniające równanie, zbiór rozwiązań równania i nierówności, równania i nierówności równoważne i przekształcanie równań i nierówności, równanie sprzeczne, tożsamości, proporcje)

4. Geometria w układzie współrzędnych  i przekształcenia geometryczne – 4 godziny
(układ współrzędnych, współrzędne punktu na płaszczyźnie, figury w układzie współrzędnych, oś symetrii, środek symetrii, przekształcenia punktów w układzie współrzędnych za pomocą symetrii, figury osiowosymetryczne, figury środkowosymetryczne, proste konstrukcje geometryczne – połowienie odcinka i kąta, podział odcinka na zadaną liczbę równych części)

5. Funkcje – 4 godziny
(pojecie funkcji, argumenty i wartości funkcji, wzór funkcji, wykres funkcji, własności funkcji, dziedzina i zbiór wartości funkcji, miejsca zerowe, wartości ekstremalne)

6. Planimetria – 6 godzin
(kąty, kąty utworzone przez przecinające się proste, klasyfikacja wielokątów, klasyfikacja trójkątów, pola i obwody wielokątów, twierdzenie Pitagorasa, okrąg wpisany w trójkąt, okrąg opisany na trójkącie, długość okręgu, pole koła, pole wycinka koła, styczna do okręgu, twierdzenia Talesa, figury podobne, cechy podobieństwa, figury przystające, cechy przystawania)

7. Stereometria – 4 godziny
(wielościany, graniastosłupy i ostrosłupy, klasyfikacja graniastosłupów i ostrosłupów, pola powierzchni brył, objętości graniastosłupów i ostrosłupów, kula, sfera, walec, stożek, pola powierzchni i objętości brył obrotowych)

Zastrzega się możliwość innego rozkładu zagadnień w czasie w zależności od poziomu wiedzy i umiejętności uczestników kursu.

Na kursie szczególny nacisk zostanie położony na:

• rozumienie pojęć matematycznych i reguł operowania nimi,

• rozwijanie sprawności obliczeniowych, w tym rachowania w pamięci,

• rozumienie treści zadań i umiejętność zapisywania ich w języku matematyki,

• dostrzeganie podobieństw i związków w rozwiązywanych zadaniach,

• procedury rozwiązywania zadań.

 
FIZYKA  Igr.sobota9.00, IIgr.sobota11.00, IIIgr.czwartek17.00

1. Wiadomości wstępne – 2 godziny
(wielkości fizyczne, jednostki wielkości fizycznych, wektory)

2. Ruch – 5 godzin
(pojęcie ruchu, opis ruchu jednostajnego prostoliniowego, przemieszczenie, prędkość, ruch zmienny prostoliniowy, ruch jednostajnie przyspieszony prostoliniowy, ruch jednostajnie opóźniony prostoliniowy, wykresy ruchów)

3. Oddziaływania. Siły – 5 godzin
(przypomnienie wiadomości o siłach, siła grawitacyjna, tarcie, opory ruchu, zasady dynamiki Newtona, swobodne spadanie ciał, pęd ciała, zasada zachowania pędu, układ inercjalny i nieinercjalny, siła bezwładności)

4. Praca mechaniczna, energia i moc – 4 godziny
(praca mechaniczna i moc, energia potencjalna ciężkości, energia potencjalna sprężystości, energia kinetyczna, przemiany energii mechanicznej)

5.Wymiana ciepła  - 5 godzin
(energia wewnętrzna, pierwsza zasada termodynamiki, wymiana ciepła podczas zachowania stanu skupienia, wymiana ciepła podczas zmiany stanu skupienia, bilans cieplny i przekazywanie ciepła, wstęp do termodynamiki)

6. Elektrostatyka – 4 godziny
(elektryzowanie ciał, oddziaływanie ciał naelektryzowanych, pole elektryczne, przewodniki i izolatory, napięcie elektryczne, pojęcie kondensatorów)

7. Prąd elektryczny – 5 godzin
(prąd elektryczny, natężenie prądu i napięcie elektryczne, prawa Kirchhoffa, praca i moc prądu, prawo Ohma i opór przewodnika, szeregowe i równoległe łączenie oporów)

8. Elektromagnetyzm – 5 godzin
(pole magnetyczne magnesu, pole magnetyczne prądu, doświadczenie Oersteda, działanie pola magnetycznego na przewodnik z prądem i cząstkę, wzbudzanie prądu indukcyjnego, prąd przemienny, przesyłanie energii elektrycznej, transformatory, fale elektromagnetyczne, właściwości fal elektromagnetycznych)

9. Optyka – 5 godzin
(rozchodzenie się światła, odbicie światła, zwierciadła płaskie, zwierciadła kuliste, konstrukcja obrazów w zwierciadłach kulistych, załamanie światła, prawo załamania światła, przejście światła przez pryzmat, soczewki i ich właściwości, konstrukcyjne wykreślanie obrazów w soczewkach, przyrządy optyczne)

Na kursie szczególny nacisk zostanie położony na:

• przekształcanie wzorów fizycznych;

• przekształcanie jednostek;

• odczytywanie danych z wykresu i odwrotnie , tworzenie wykresów na podstawie danych;

• schemat rozwiązywania zadań;

Zastrzega się możliwość innego rozkładu zagadnień w czasie w zależności od poziomu wiedzy i umiejętności uczestników kursu.

 

JĘZYK ANGIELSKI  wtorek 16.15

1. Rozumienie i odbiór tekstu słuchanego: zadania wielokrotnego wyboru, testy typu „prawda – fałsz”, zadania na dobieranie oraz zadania otwarte polegające na uzupełnianiu zdań z luką.

2. Rozumienie i odbiór tekstu czytanego: zadania polegające na określeniu głównej myśli tekstu  poprzez zrozumienie sensu, określenie intencji nadawcy oraz kontekstu sytuacyjnego oraz formułowanie odpowiedzi na pytania otwarte bądź inne zadania związane z tekstem.

3. Rozwijanie umiejętności językowych: poprawne reagowanie na różne sytuacje komunikacyjne, stosowanie właściwych zwrotów  oraz wyrażeń, znajomość potrzebnego w tym celu słownictwa oraz form gramatyczno – leksykalnych.

ZAKRES STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH

1. Informacja: udzielanie i uzyskiwanie informacji, opis postaci, miejsc , sytuacji, przekazywanie informacji, porównywanie cech, przedmiotów etc.

2. Opinia:  wyrażanie własnej opinii na różne tematy, wyrażanie sprzeciwu bądź zgody, przedstawianie odmiennego punktu widzenia, wyrażanie pewności, niepewności oraz stopnia znajomości przedmiotu.

3. Uczucia, życzenia, preferencje: wyrażanie zainteresowania, zdziwienia, preferencji, dodawanie otuchy etc.

4. Zachowanie społeczne, interakcja, oraz obowiązek społeczny, przyzwolenie, rozkaz: sposoby zwracania się do rozmówcy, dziękowanie, przepraszanie, składanie gratulacji oraz prośba o zrobienie czegoś, propozycja, sugestia, zezwolenie, negacja etc.

Rozkład poszczególnych zagadnień w czasie będzie zależeć od poziomu wiedzy i umiejętności uczestników kursu.

 
CHEMIA  Igr.sobota9.00, IIgr.sobota 11.00, IIIgr.piątek16.00

1. Wewnętrzna budowa materii – 8 godzin
(układ okresowy pierwiastków chemicznych, próby klasyfikacji pierwiastków , układ okresowy pierwiastków jako źródło informacji o budowie atomu, pisanie wzorów sumarycznych związków na podstawie wartościowości)

2. Reakcje chemiczne –  10 godzin
(pojęcie mola, pisanie równań reakcji chemicznych, dobieranie współczynników w reakcjach chemicznych)

3. Woda i roztwory wodne-6 godzin
(rozpuszczalność substancji, stężenie procentowe, przygotowywanie roztworów o określonym stężeniu)

4. Wodorotlenki, kwasy, sole – 10 godzin
(ustalanie nazw i wzorów strukturalnych wodorotlenków i kwasów, tworzenie nazw soli na podstawie ich wzorów sumarycznych, układanie wzorów soli na podstawie nazw)

5. Węgiel związkach organicznych – 6 godzin

Zastrzega się możliwość innego rozkładu zagadnień w czasie w zależności od poziomu wiedzy i umiejętności uczestników kursu.

Na kursie szczególny nacisk zostanie położony na:

• sprawne posługiwanie się układem okresowym i odczytywanie z niego niezbędnych informacji,

• pisanie reakcji chemicznych i dobieranie współczynników,

 ustalanie nazw i wzorów sumarycznych związków chemicznych,

• procedury rozwiązywania zadań chemicznych.


2009-11-05 10:24:13

WYJŚCIE DO OPERY – ZEMSTA NIETOPERZA

Wszystkich chętnych uczniów, a także ich rodziny zapraszamy
w niedzielę 17 stycznia 2010 roku na wspólne wyjście do opery
na spektakl pt. Zemsta nietoperza  Johanna Straussa.

 

Koszt biletów do 20 listopada tylko 52 zł (normalna cena 70 zł)
Liczba biletów ograniczona do 15. Jeśli ktoś zdeklaruje się z rodzicami
można  pieniądze można wpłacać "na raty". Ponieważ opera ta grana
jest tylko raz w roku tylko przez tydzień, więc  naprawdę jest to jedyna
okazja.  Do tego opera ta jest bardzo sympatyczna i śmieszna. Osobiście
polecam - prof. Ewa Jaroszczuk. 


2009-11-04 14:54:55

GAZETA WYBORCZA O NAS

W Gazecie Wyborczej z dnia 3 listopada br. możemy przeczytać
o zorganizowanym przez nasza szkołę wykładzie prof. Jana Miodka.
Zapraszamy do lektury.   


2009-11-03 08:17:06

DON BOCO PRO-LIVE POCZĄTEK W NASZEJ SZKOLE


szukaMY chętnych do działania w szkolnym kole

DON  BOSCO PRO-LIFE

Warunkiem przynależności jest:
osobista deklaracja i postawa pro-life  od  „ poczęcia do naturalnej śmierci”
oraz wpisanie się na szkolną listę obrońców życia

Celem Koła DON  BOSCO PRO LIFE będzie:
* upowszechnienie w szkole postawy poszanowania każdego życia ludzkiego
* inspirowanie i podejmowanie dialogu z tymi, którzy przeciwni są
   prawnej ochronie życia dziecka poczętego
* kształtowanie postaw odpowiedzialnego rodzicielstwa
* upowszechnianie prawdy o skutkach metody in vitro, aborcji,
   eutanazji, pornografii

Znakiem rozpoznawczym członków koła będzie odznaka stóp 10-ciotygodniowego dziecka:


Głosy w obronie życia. A jaki będzie Twój głos ?

Zgłoś sie do prof. Magdalena Szewczyk

warto zobaczyć: Polska Federacja Obrońców Życia


Ghana 2009 


2009-11-01 12:26:17

JAKI JEST SZKOLNY WYNIK WSKAŹNIKA BMI ?

W piątek 30 października br. z okazji Szkolnego Dnia Zdrowia w naszej szkole wyliczono wskaźniki BMI. Uzyskano  następujące średnie wyników:

kobiety: 21, 83
mężczyźni: 22,60

nauczyciele: 26,0

średnia dla szkoły: 22, 89  

Klasyfikacja otyłości (WHO)

Klasyfikacja otyłości (WHO)

BMI (kg/m2)

prawidłowa masa ciała

18,5 - 24,9

nadwaga

powyżej i równy 25

nadwaga bez otyłości

25 - 29,9

stopień I otyłości

30 - 34,9

stopień II otyłości

35 - 39,9

stopień III otyłości (ekstremalna)

powyżej i równy 40


Wynik BMI nie będzie do końca wiarygodny jeżeli:

• jesteś w ciąży

• jesteś sportowcem

• jeszcze rośniesz

• jesteś osobą, u której trudno dokonać dokładnych pomiarów wzrostu

                                                                                                                prof. Magdalena Szewczyk



prof. Szewczyk i nasza wspaniała "ekipa pomiarowa" z kl. II b

2009-11-01 11:27:01

Liczba odwiedzin portalu szkoły od września 2006r: 
web stats stat24.com