AKTUALNOŚCI

NEWS: OLIMPIJSKIE UZNANIE KREATYWNOŚCI

Kreatywność zalicza się dzisiaj do jednej z najważniejszych umiejętności człowieka. Potrzebna jest zarówno w pracy jak i w codziennym życiu, a człowiek posiadający ją uważany jest za bardzo wartościowego i przydatnego. Stąd Liceum Salezjańskie we Wrocławiu postanowiło rozpocząć działania zmierzajace do stworzenia przestrzeni ale i czasu dających szanse na jej ksztatłowanie i rozwój. Jak to się zaczęło ?

Przygotowania do kreatywności rozpoczęły się w połowie listopada. Wtedy zaczynaliśmy kreować naszą drużynę. Jej ostateczny skład utworzył się do końca grudnia kiedy to wysyłaliśmy oficjalne zgłoszenie „PKIWOS” czyli „Przedsiębiorstwo konstrukcji i wizualizacji obrotowych scen”. W skład drużyny weszli: Patrycja Szwabowicz, Kamila Mrugowska, Janek Derda i Bros z klasy I oraz Rafał Kopczyński z klasy 2. Opiekę nad nami sprawowała profesor Emilia Krawętkowska która oficjalnie była trenerem DI. Przez kilka miesięcy ćwiczyliśmy nasz refleks, umiejętność pracy w grupie i pracy pod presją czasu. Wykonywaliśmy różne ćwiczenia oraz przykładowe zadania które wymagały od nad myślenia poza szablonowego. Na przykład musieliśmy zapamiętać, aby przy wymyślaniu czegoś co miało być określone kreatywnym odrzucić pierwsze trzy pomysły gdyż są one zapewne najbardziej dosłowne i jest większe prawdopodobieństwo że więcej osób wpadnie na nie. Oprócz tak zwanych „zadań na już”, dochodziło zadanie główne. Mogliśmy wybrać je z pośród kilku kategorii (artystyczne – wykonanie określonego spektaklu, naukowe – wykonanie doświadczenia naukowego, improwizacyjne - improwizacja podczas spektaklu). My wybraliśmy zadanie techniczne, które polegało na zbudowaniu sceny która przeniesie bohatera z jednego miejsca w drugie w formie przedstawienia. Idea „sceny pozytywki” szybko przypadła nam do gustu. Spędziliśmy sporą część ferii i czasu pozaszkolnego na gromadzenie i przewóz materiałów oraz wspólną budowę naszego przedsięwzięcia. Obowiązki dzieliliśmy na to że dziewczyny zajmują się bardziej stroną spójnego scenariusza i plastyczną (scenografia, kostiumy), a chłopcy wykonają część techniczną (konstrukcja, budowa, i mocowania dekoracji). Przyznać trzeba, że w sytuacjach kryzysowych których bywało sporo poradziliśmy sobie świetnie dzięki wzajemnej współpracy. Oficjalne igrzyska rozpoczęły się w w Hali Stulecia w czwartek 16 marca 2017r. wraz z galą otwarcia. Nasze przedstawienie prezentowaliśmy 17 marca. Spotkało się ono z ogromnym uznaniem zarówno jury jak i publiczności. Nasi aktorzy usłyszeli wiele miłych słów na temat naszej ciężkiej pracy która jak widać się opłaciła. Tego dnia przed nami była możliwość obejrzenia reszty występów. Potem udaliśmy się na wspólne świętowanie, a następnego dnia rozpoczęliśmy drugą część konkurencji branej pod ocenę jaką było „wyzwanie na już”. Musieliśmy bez werbalnej komunikacji przekazać miejsce zwierząt w poszczególnej klatce przy pomocy 4 wiader o różnej wielkości. Przez 4 minuty mieliśmy do wglądu mapę z rozpisanymi wybiegami następnie musieliśmy się rozdzielić i odpowiednio porozumieć. Po wyzwaniu wzięliśmy udział w warsztatach stepowania które prowadził Dariusz Dudzik (absolwent wrocławskiego oddziału PWST oraz półfinalista mam talent). W niedziele podczas ceremonii zakończenia Kamila Mrugowska z naszej grupy została nagrodzona nagrodą „Duszy sceny”, czyli nagrody dla najlepiej odegranej postaci. Już teraz szykujemy się na przyszły rok aby odebrać nagrodę główną (wyjazd i reprezentowanie polski na finałach DI w Stanach Zjednoczonych) lub nagrodę 2 (reprezentowanie Polski na igrzyskach w Chinach), a prof. Emili Krawętkowskiej dziękujemy za prowadzenie nas oraz za wspieranie.

Asia Zdybel, uczennica klasy II

2017-03-24 15:23:34

Liczba odwiedzin portalu szkoły od września 2006r: 
web stats stat24.com